今年的蛇 - Reisverslag uit Marseille, Frankrijk van Janneke Loos - WaarBenJij.nu 今年的蛇 - Reisverslag uit Marseille, Frankrijk van Janneke Loos - WaarBenJij.nu

今年的蛇

Door: Janneke Loos

Blijf op de hoogte en volg Janneke

16 Februari 2013 | Frankrijk, Marseille

.. oftewel het jaar van de slang!

Het is alweer een tijdje geleden, en het leven in Marseille begint aardig vorm te krijgen. Een leuke groep meiden opgebouwd en daarmee ook best een sociaal leven. 8 februari hebben we Filipa’s verjaardag gevierd, Filipa is Portugees en daarom dus een heerlijk Portugese maaltijd gegeten. Met liefde bereid door Catia. Het was echt een typisch Portugese maaltijd, geserveerd om 22.30!! Tegenwoordig raak ik aardig gewend aan het port drinken aan het einde van de avond, aangezien de Portugese jongens vaak laat aansluiten en een goede fles port meenemen, en elke keer vinden dat ik het eens moet proberen.

Verder zijn er echt bijna elke avond wel feestjes, maar vooral doordeweeks. En aangezien ik de meeste dagen gewoon les heb ga ik ze niet allemaal af. 12 februari hadden we een feestje in Barberrouse, echt een hele leuke bar. Het is echt een soort vissers bar. Ik heb nooit een bar op een schip piratenschip gezien maar als het er was denk ik dat het er zo uit zo hebben gezien. Ook het bijpassende thema marine/navy, dus gekleed in blauw en wit echt een geweldige avond gehad!

Op Filipa’s verjaardag had ik geopperd om met Valentijnsdag iets leuk met de meiden te doen, aangezien 9 van de 10 in een relatie zijn en we hier toch allemaal alleen zitten. Het idee was om te gaan chocolade fonduen, en dit is echt het beste idee ooit geweest. Wat een geweldige Valentijnsdag heb ik gehad, eentje om nooit te vergeten.

Om jullie niet het idee te geven dat ik hier alleen maar feestjes af ga zal ik ook even wat over school vertellen! Haha. Het semester begint al aardig te vorderen, inmiddels zijn we op de helft. En al aardig wat presentaties achter de rug, over het algemeen heb ik er wel een goed gevoel over. Maar we hebben nog geen cijfers terug dus kan er nog weinig over zeggen.

Vrijdag 15 februari hebben we chinees nieuwjaar gevierd. Uiteraard nooit bij stil gestaan dat er heel de avond chinees gepraat zou worden. Maar zelfs chinees went als je er een paar uur naar luistert! De avond bestond uit een opening met traditionele drakendans, erg leuk om een keer gezien te hebben. Verder waren er verschillende optredens van de Chinese communiteit in Marseille, comedy acts, zang, dans, kung fu en noem maar op. Nu lag het niveau niet erg hoog en waren de dansjes vaak meer mensen die dezelfde dans tegelijkertijd net ff anders uit voerde. Maar toch was het best een leuke avond.

Nu heb ik lekker vakantie, 2 weken genieten! Maandag mag ik eindelijk Eloy ophalen van het vliegveld!! (was het maar vast maandag)

  • 17 Februari 2013 - 18:59

    Mam:

    Ha wijffie,
    ja het lijkt wel een aaneenschakeling van feesten bij jullie daar in het zuiden.
    Maar het is ook de bedoeling dat jullie er met elkaar een gezellige periode van maken,
    en dat lukt jullie aardig.
    Morgen komt Eloy, dan kunnen jullie eindelijk eens een paar daagjes met elkaar optrekken.
    Maak er een leuke tijd van!
    Ja, en dan mag hij verslag bij mij uitbrengen hoe het er is, want dan kom ik!
    Ik heb er zin in want ik ben heel benieuwd naar jouw wereldje daar.

    Tot volgende week! Kus Mam.

  • 24 Februari 2013 - 15:16

    Marlène Bouwmeester:

    Lieve Janneke,

    goed om te lezen hoe je andere geweldige mensen in je leven laat ervaren welke geweldige kwaliteiten je in huis hebt. je ziet er stralend uit!! geniet van alles wat op je pad kom, niemand kan deze ervaring meer van je afpakken!! veel plezier als Eloy er is en stuur 'n beetje warmte onze kant komt want terwijl ik nu aan het tikken en dwarrelen de sneeuwvlokjes naar beneden!

    dikke kus Marlène

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Voor mijn studie International Business and Languages vertrek ik voor een half jaar naar Marseille, Zuid-Frankrijk. Om hier te gaan studeren aan Euromed Management. In dit reisdagboek ga ik de belangrijkste gebeurtenissen bijhouden.

Actief sinds 16 Dec. 2012
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 6062

Voorgaande reizen:

03 Januari 2013 - 31 Mei 2013

Euromed Management Marseille

Landen bezocht: